Over ons
Missie en Visie
Download hier de missie en visie van de Huisartsenpost Westland.
Klant ervaringsonderzoek
De Huisartsenpost Westland heeft in 2023 en eerder in 2020, 2017 en 2014 een klantervaringsonderzoek gehouden onder de mensen die de post hebben bezocht, een visite hebben gekregen of een telefonisch consult.
Het eindresultaat van het onderzoek leest u in het verslag. De uitslag is net als vorige jaren goed. Bezoekers geven gemiddeld boven een 8 als cijfer voor de dienstverlening. Dat is boven het landelijk gemiddelde.
Het rapport van 2023 staat hier en hier.
De jaren 2020 hier en hier , van 2017 hier [769 KB] en van 2014 vindt u in deze link. [258 KB]
Het patiëntervaringsonderzoek is uitgevoerd met de CQ-index Huisartsenposten. De CQ-index staat voor Consumer Quality Index. Dit is een gestandaardiseerde systematiek voor meten, analyseren en rapporteren van patiëntervaringen in de zorg. De CQ-index is uitgegroeid tot de landelijke standaard voor het meten van patiëntervaringen in de zorgsector. De ontwikkeling van vragenlijsten volgens de systematiek van de CQ-index wordt gecoördineerd door het Centrum Klantervaring Zorg. Meer informatie vindt u op www.centrumklantervaringzorg.nl.
De CQ-index huisartsenposten is door het Nederlands Kennisnetwerk Huisartsenposten en Spoedzorg (onderdeel van IQ healthcare) opgesteld met behulp van bestaande vragenlijsten op het gebied van huisartsenzorg (binnen en buiten kantooruren). Kenmerkend voor de CQ-index is dat er niet gevraagd wordt naar een oordeel van de patiënt over de ontvangen zorg, maar naar de daadwerkelijke ervaring met de ontvangen zorg. Het onderzoek geeft een weergave van de ervaringen van patiënten met de zorg op een huisartsenpost en geeft aanknopingspunten voor kwaliteitsverbetering. Ook worden de resultaten van de onderzochte huisartsenpost vergeleken met de andere onderzochte huisartsenposten in Nederland (benchmark).
Jaarverslagen
- Jaarbericht 2023
- Jaarbericht 2022
- Jaarbericht 2021
- Jaarbericht 2020
- Jaarbericht 2019
- Jaarbericht 2018
- Jaarbericht 2017
- Jaarbericht 2016
- Jaarbericht 2015
- Jaarbericht 2014
- Jaarbericht 2013
Samenwerking
De ketenpartners zijn:
Ziekenhuizen in de regio
RDGG
Vlietland
Huisartsenorganisaties
Zorgroep eerste lijn
Huisartsenpost Delft
Huisartsenpost Nieuwe Waterweg Noord
Vervoerders huisartsen en ambulance
Witte Kruis
GGD
Gezocht leden cliëntenraad
Voor de op te richten cliëntenraad zoeken wij leden. Bent u geïnteresseerd en begaan met de spoedeisende huisartsenzorg voor avond nacht en weekeinden in de regio Westland? U kunt zich aanmelden via info@huisartsenpostwestland.nl

Klokkenluidersregeling
Klokkenluidersregeling Stichting Huisartsenpost Westland.
Binnen de huisartsenpost Westland hebben we een gemeenschappelijke klokkenluidersregeling. Deze regeling draagt eraan bij dat we zorgvuldig omgaan met een (vermoeden van een) misstand.
In deze regeling staat dat melders van een (vermoeden van een) misstand die te goeder trouw handelen, bescherming genieten.
Voor ons is een dergelijke regeling een belangrijk instrument om zo nodig onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Een goede regeling draagt ook bij aan een open en veilige organisatiecultuur. Een cultuur waarin medewerkers zich betrokken voelen bij en verantwoordelijk voelen voor hun organisatie.
WNT
In het kader van de Wet normering topinkomens (WNT) publiceren wij de WNT overzichten: