Huisregels op de huisartsenpost
Toegang tot de Huisartsenpost Westland
Indien u een afspraak heeft gemaakt, meldt u zich bij binnenkomst aan de balie.
Daar wordt naar uw geldig legitimatiebewijs gevraagd.
Indien u zich niet meldt, weten we niet dat u aanwezig bent en wordt u niet geholpen.
Tijd van behandeling
De Huisartsenpost werkt alleen op telefonische afspraak. Deze afspraak is een tijdsindicatie. De tijd van binnenkomst zegt niets over de tijd waarop u geholpen wordt. De Huisartsenpost is een post waar patiënten met een spoedeisend medisch probleem terecht kunnen. Dit kan betekenen dat patiënten die snel medische zorg van een arts nodig hebben voorrang krijgen.
U komt zonder afspraak
Er geldt een aparte procedure wanneer u geen telefonische afspraak heeft gemaakt. U wordt verzocht een formulier in te vullen en aan de hand hiervan wordt u door de triagist binnengeroepen en zal er beoordeeld worden wat er verder gaat gebeuren. Het kan zijn dat u een advies krijgt maar u kunt ook een afspraak bij de huisarts krijgen. De aard van uw klacht bepaalt met welke prioriteit u gezien wordt. Dit kan betekenen dat patiënten die na u binnen zijn gekomen vóór u aan de beurt zijn. De triagist is professioneel geschoold en kan dit goed beoordelen.
Patiënten met een telefonisch gemaakte afspraak gaan in de regel voor de aanlopende patiënt, tenzij er sprake is van een levensbedreigende situatie.
Gedragscode
De Huisartsenpost wil graag een gastvrije instelling zijn voor patiënten en bezoekers, en voor medewerkers een prettig werkklimaat bieden. Om deze redenen zijn er gedragsregels opgesteld die voor goede, veilige zorg en samenwerken van belang zijn.
Deze gedragscode geldt voor alle vormen van behandeling die de HAP uitvoert, zowel visites bij de patiënt thuis, consulten binnen de muren van de huisartsenpost en telefonische consulten.
Gedragsregels
Wij gaan op de Huisartsenpost respectvol met elkaar om:
– discriminatie
– overlast
– verbaal geweld en bedreiging
– fysiek geweld of een poging hiertoe
– seksuele intimidatie
– alcohol en drugs
– wapens en munitie
– vernielingen van eigendommen
– diefstal
– telefoneren of het maken van beeld- en of geluidsopnamen
wordt niet getolereerd.
Patiënten of bezoekers die op de HAP in aanraking komen met ongewenst gedrag kunnen dit melden bij de balie.
Als u de gedragsregels niet respecteert:
• Wanneer het de eerste keer is dat u bepaald gedrag vertoont krijgt u een mondelinge waarschuwing.
• Als deze waarschuwing niet voldoende is om uw gedrag te verbeteren krijgt u bij herhaling een schriftelijke waarschuwing thuis gestuurd.
• Bij herhaaldelijke overtredingen wordt u als patiënt en bezoeker toegang ontzegd tot de huisartsenpost Westland.
• Bij vernieling en handtastelijkheden wordt altijd de politie ingeschakeld.
Betaling
Indien er bij de Huisartsenpost geen Nederlands verzekeringsnummer bekend is, wordt er gevraagd te pinnen of contant af te rekenen. U krijgt een kwitantie mee die u bij uw eigen verzekering kunt indienen.
Gebruik rolstoelen
Heeft u een rolstoel nodig om op de Huisartsenpost te komen?
In de wachtkamer (onder de kapstok) van de Huisartsenpost vindt u een rolstoel die u hiervoor kunt gebruiken. Brengt u de rolstoel na gebruik weer terug?
Tevens zijn er (beperkt) krukken aanwezig. Dit gaat via de Vegro-Winkel en daar dient een formulier voor te worden ingevuld.
Aansprakelijkheid
De Huisartsenpost is niet aansprakelijk voor vermissing, beschadiging of diefstal van uw eigendommen. Parkeren op het terrein van de Huisartsenpost/Behandel Centrum Westland is voor eigen risico.