Huisartsenpost Westland

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Doven en slechthorenden

Bel ons met KPN Teletolk
Als u een auditieve beperking of een spraakbeperking heeft, kunt u de huisartsenpost bellen via KPN Teletolk) (www.kpn.com/teletolk). Dit is een tekst- en beeldbemiddelingsdienst waardoor doven, slechthorenden, mensen met een spraakbeperking en horenden met elkaar bellen. Wanneer u niet (meer) in staat bent om gebruik te maken van reguliere telefonie, kunt u gebruik maken van deze bemiddelingsdienst.

Hoe werkt het?
U heeft als gebruiker speciale software nodig om via KPN Teletolk te bellen, zogeheten Total Conversation software*). U kunt deze downloaden op uw computer, tablet en/of smartphone via een van de aanbieders van deze software. Na installatie kunt u naar ieder gewenst telefoonnummer bellen (met uitzondering van 0906- en 0909-nummers). Per gesprek kiest u voor tekstbemiddeling of beeldbemiddeling

Tekstbemiddeling
Tekstbemiddeling houdt in dat u typt wat u wilt zeggen. De medewerker van KPN Teletolk leest dit voor aan de horende persoon. De horende persoon heeft geen speciale telefoon of software nodig en kan gewoon terugpraten

Beeldbemiddeling
Kiest u voor beeldbemiddeling dan gebeurt er hetzelfde, maar dan met gebaren. Een geregistreerde tolk gebarentaal zorgt voor het omzetten van de gesproken taal naar gebarentaal en andersom.

Bij beide mogelijkheden kunt u ervoor kiezen om zelf te spreken in plaats van te typen.