• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Huisartsenpost Westland

Huisartsenpost Westland

Huisartsenpost Westland

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

No items found
  • Patiënten informatie
    • Mijn kind heeft koorts
    • Corona virus
    • Wat is een huisartsenpost?
    • Recepten
    • Heeft u een klacht?
    • Heeft u een compliment?
    • Rechten van de patiënt
    • Privacy
    • Handige links
    • Thuisarts.nl
  • Organisatie
    • Aangesloten huisartsen
    • Vacatures
    • Over ons
    • Nieuws
    • Meldcode
  • Veel gestelde vragen
  • Contact

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

Home » Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

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

Actuele telefonische wachttijden

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

De actuele telefonische wachttijd is 3 minuten.

Als u een afspraak heeft en naar de huisartsenpost komt, kan het soms langer duren voordat de huisarts u kan zien, omdat meer tijd nodig is voor andere patiënten of omdat een patiënt met grote spoed eerder medische zorg nodig heeft. Wij doen ons best om onze patiënten op de afgesproken tijd te helpen. Dank voor uw begrip.

Wat wordt verwacht van mij als patiënt?

De volgende gegevens zijn nodig als u de post belt: naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum, verzekeringsgegevens, namen gebruikte medicijnen, temperatuur en welke acties al zijn ondernomen n.a.v. de gezondheidsklacht. De telefoonlijnen van de post worden zeer veel gebruikt. U helpt de doktersassistente door de gesprekken kort te houden. Om misstanden te voorkomen worden alle telefoongesprekken opgenomen! Met ingang van de nieuwe zorgverzekeringswet geldt er een legitimatieplicht voor patiënten.

Wat zijn de huisregels op de huisartsenpost?

Klik hier om de huisregels te downloaden.

Wat is een huisartsenpost?

Als u buiten kantooruren dringend een huisarts nodig heeft, dan kunt u een beroep doen op de huisartsenpost te Naaldwijk. Indien u buiten het dienstgebied van de HAP Westland woont, maar wel een “Westlandse” huisarts heeft, wordt in geval dat een visite noodzakelijk geacht wordt, deze visite door een andere (aangrenzende) huisartsenpost gedaan.

Lees meer

Hoe maak ik een afspraak?

U kunt uitsluitend telefonisch een afspraak maken door telefoonnummer te bellen: (0174)638 738.

Met welke problemen kan ik op de huisartsenpost niet terecht?

Hinderlijke maar niet spoedeisende klachten, zoals bijvoorbeeld een verstopt oor, een ontstoken teennagel of hinderlijke jeuk, kunnen wachten tot het normale spreekuur. Herhalingsrecepten voor niet zeer noodzakelijke medicijnen schrijven wij niet uit. Als u op de gewone werkdagen geen tijd heeft om de eigen huisarts te bezoeken mag dat geen reden zijn om de CHP te raadplegen. Evenmin voor een second opinion.

Met welke problemen kan ik terecht?

De huisartsenpost is uitsluitend bedoeld voor gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw eigen huisarts (of diens waarnemer). De huisartsenpost kan alleen worden bezocht na telefonische aanmelding. Bel eerst (0174) 638 738. Wanneer u de huisartsenpost belt, krijgt u een doktersassistente aan de lijn die uw gegevens en klachten opneemt en bekijkt of uw klacht telefonisch wordt afgehandeld of dat een afspraak op de huisartsenpost nodig is. In gevallen waarbij vervoer niet verantwoord is, zoals bij hartinfarcten of ernstige longaandoeningen, kan een van de huisartsen bij u aan huis komen. Zonodig wordt u verwezen naar het ziekenhuis.

Waar kan ik terecht met mijn recepten?

Apotheek Naaldwijk
Stokdijkkade 35
2671 GX Naaldwijk

Maandag t/m donderdag van 08.00 – 18.00 uur
Vrijdag van 08.00 – 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 – 18.00 uur
Zon- en feestdagen van 16.00 – 18.00 uur

Telefonisch is deze apotheek tijdens de dienst te bereiken onder het gratis nummer: 0800-2769378. Buiten deze tijden dienst u zich te wenden tot de dienstapotheek.

Lees hier meer

Wat kost een bezoek aan de huisartsenpost?

Gebruikmaken van de huisartsenpost is duurder dan een bezoek overdag aan uw eigen huisarts. Alle patiënten dienen zich te legitimeren.
De rekening van patiënten in de regio wordt direct naar de ziektekostenverzekeraar gestuurd, bijbetaling is niet nodig. Patiënten die
NIET ingeschreven staan bij een huisarts in het Westland moeten de behandeling direct betalen (pinnen is mogelijk).

De rekening kan later bij de eigen ziektekostenverzekeraar worden gedeclareerd indien u hiervoor verzekerd bent.
De tarieven per 1 januari 2019 zijn:

– Telefonisch consult/ recept: € 25,-
– Consult: € 107.40
– Visite: € 161.10

De tarieven zijn vastgesteld door de Nationale zorgautoriteit.

Ik heb gebeld voor een afspraak met de huisarts op de huisartsenpost. Nu bleek dat ik niet hoefde te komen, maar telefonisch een advies kreeg. Ik zou toch liever met de dokter zelf overleggen op de huisartsenpost. Waarom kan dat niet?

De huisartsenpost is voor spoedeisende huisartsenzorg. Het gaat om de zorg gedurende avond, nacht en weekenden. Om zo efficiënt met de tijd van de huisarts om te gaan beantwoord een doktersassistente de telefoon. Zij is speciaal opgeleid en getraind om de urgentie van uw hulpvraag vast te stellen. Hierdoor kan het voorkomen dat het niet noodzakelijk is om naar de huisartsenpost toe te komen. Een advies kan in vele gevallen volstaan. Dit noemen we een telefonische consult. Het is een advies dat in vele gevallen gegeven wordt in overleg met de huisarts. De dienstdoend huisarts bekijkt alle adviezen gegeven door de doktersassistente. Op die manier wordt elk contact door de dienstdoende huisarts zelf beoordeeld. Elke hulpvraag (ook telefonisch) wordt serieus beoordeeld en afgehandeld.

Ik had om 14.00 uur een afspraak. Toch heb ik een uur moeten wachten voor ik aan de beurt was. Hoe komt dat?

Als u naar het spreekuur komt, dan maakt de assistente hiervoor een afspraak. Het kan echter voorkomen dat u toch enige tijd moet wachten. Dit heeft diverse oorzaken:
– Er zijn patiënten binnengekomen met een levensbedreigende situatie, die direct behandeld moeten worden.
– Er zijn patiënten binnengekomen zonder levensbedreigende situatie, echter met zoveel pijn die direct behandeld moeten worden.
– Van tevoren is natuurlijk niet altijd duidelijk hoeveel tijd een patiënt nodig heeft. Sommige handelingen kosten veel tijd, zoals het hechten van een wond. Dat is niet altijd te voorzien.
– Er zijn patiënten die rechtstreeks naar de Spoed Eisende Hulp willen gaan. Dat kan echter alleen als ze zijn doorverwezen door de huisarts. Deze patiënten moeten dus tussendoor. Voor een zo goed mogelijke planning van het afsprakenspreekuur is het dus van belang dat u eerst telefonisch contact opneemt met de huisartsenpost.

Ik heb een visite aangevraagd, maar de arts kwam pas na drie kwartier. Hoe komt dat?

Op de Huisartsenpost is een arts aanwezig die dienst doet als zogenaamde visite-arts. Het kan natuurlijk voorkomen dat er een aantal visites tegelijk aangevraagd worden. De assistente probeert door goed door te vragen de ernst van de situatie in te schatten en bepaalt vervolgens in overleg met de arts welke visite als eerste afgelegd moet worden. Het spreekt voor zich dat een visiteaanvraag met een levensbedreigende situatie (bijvoorbeeld pijn op de borst en benauwd) prioriteit krijgt, waardoor eerder gemaakte visiteaanvragen vertraging oplopen. Mocht het zo zijn dat er gelijktijdige visiteaanvragen met levensbedreigende situaties binnenkomen, dan zal de assistente contact opnemen met de Meldkamer Ambulance en wordt een ambulance gestuurd.

Waarom duurt het soms zo lang voordat ik de assistente aan de lijn heb?

Met name op zaterdag en zondag kan het erg druk zijn. Er zijn overdag en ’s avonds twee of drie assistentes die uw telefoontjes beantwoorden. Een gesprek waarbij de assistente vraagt wat er precies aan de hand is, eventueel uitleg en advies geeft of een afspraak maakt, duurt soms lang. Het kan dus voorkomen dat alle assistentes tegelijk in gesprek zijn. Mocht dit zo zijn, dan wordt in u ’in de wacht’ gezet. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, is het zinvol om de geboortedatum, de naam en de verzekering van diegene waarvoor u belt bij de hand te hebben.

Primaire Sidebar

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen

Wij voorzien u direct van advies.

Start

Aangesloten huisartsen

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
  • 's-Gravenzande/ Heenweg
  • De Lier/ Maasland/ Maasdijk
  • Hoek van Holland
  • Monster/ Poeldijk
  • Naaldwijk/ Honselersdijk
  • Wateringen/ Kwintsheul
Bekijk alle huisartsen

Footer

  • Huisartsen
  • Klachten
  • Complimenten
  • Extranet
  • Gebruiksvoorwaarden