De actuele telefonische wachttijd is Er is een ongeldig property opgegeven..
Als u een afspraak heeft en naar de huisartsenpost komt, kan het soms langer duren voordat de huisarts u kan zien, omdat meer tijd nodig is voor andere patiënten of omdat een patiënt met grote spoed eerder medische zorg nodig heeft. Wij doen ons best om onze patiënten op de afgesproken tijd te helpen. Dank voor uw begrip.
De volgende gegevens zijn nodig als u de post belt: naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum, verzekeringsgegevens, namen gebruikte medicijnen, temperatuur en welke acties al zijn ondernomen n.a.v. de gezondheidsklacht. De telefoonlijnen van de post worden zeer veel gebruikt. U helpt de doktersassistente door de gesprekken kort te houden. Om misstanden te voorkomen worden alle telefoongesprekken opgenomen! Met ingang van de nieuwe zorgverzekeringswet geldt er een legitimatieplicht voor patiënten.
Als u buiten kantooruren dringend een huisarts nodig heeft, dan kunt u een beroep doen op de huisartsenpost te Naaldwijk. Indien u buiten het dienstgebied van de HAP Westland woont, maar wel een “Westlandse” huisarts heeft, wordt in geval dat een visite noodzakelijk geacht wordt, deze visite door een andere (aangrenzende) huisartsenpost gedaan.
U kunt uitsluitend telefonisch een afspraak maken door telefoonnummer te bellen: (0174)638 738.
Hinderlijke maar niet spoedeisende klachten, zoals bijvoorbeeld een verstopt oor, een ontstoken teennagel of hinderlijke jeuk, kunnen wachten tot het normale spreekuur. Herhalingsrecepten voor niet zeer noodzakelijke medicijnen schrijven wij niet uit. Als u op de gewone werkdagen geen tijd heeft om de eigen huisarts te bezoeken mag dat geen reden zijn om de CHP te raadplegen. Evenmin voor een second opinion.
De huisartsenpost is uitsluitend bedoeld voor gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw eigen huisarts (of diens waarnemer). De huisartsenpost kan alleen worden bezocht na telefonische aanmelding. Bel eerst (0174) 638 738. Wanneer u de huisartsenpost belt, krijgt u een doktersassistente aan de lijn die uw gegevens en klachten opneemt en bekijkt of uw klacht telefonisch wordt afgehandeld of dat een afspraak op de huisartsenpost nodig is. In gevallen waarbij vervoer niet verantwoord is, zoals bij hartinfarcten of ernstige longaandoeningen, kan een van de huisartsen bij u aan huis komen. Zonodig wordt u verwezen naar het ziekenhuis.
Apotheek Naaldwijk
Stokdijkkade 35
2671 GX Naaldwijk
Maandag t/m donderdag van 08.00 – 18.00 uur
Vrijdag van 08.00 – 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 – 18.00 uur
Zon- en feestdagen van 16.00 – 18.00 uur
Telefonisch is deze apotheek tijdens de dienst te bereiken onder het gratis nummer: 0800-2769378. Buiten deze tijden dienst u zich te wenden tot de dienstapotheek.
Gebruikmaken van de huisartsenpost is duurder dan een bezoek overdag aan uw eigen huisarts. Alle patiënten dienen zich te legitimeren.
De rekening van patiënten in de regio wordt direct naar de ziektekostenverzekeraar gestuurd, bijbetaling is niet nodig. Patiënten die
NIET ingeschreven staan bij een huisarts in het Westland moeten de behandeling direct betalen (pinnen is mogelijk).
De rekening kan later bij de eigen ziektekostenverzekeraar worden gedeclareerd indien u hiervoor verzekerd bent.
De tarieven per 1 januari 2019 zijn:
– Telefonisch consult/ recept: € 25,-
– Consult: € 107.40
– Visite: € 161.10
De tarieven zijn vastgesteld door de Nationale zorgautoriteit.
De huisartsenpost is voor spoedeisende huisartsenzorg. Het gaat om de zorg gedurende avond, nacht en weekenden. Om zo efficiënt met de tijd van de huisarts om te gaan beantwoord een doktersassistente de telefoon. Zij is speciaal opgeleid en getraind om de urgentie van uw hulpvraag vast te stellen. Hierdoor kan het voorkomen dat het niet noodzakelijk is om naar de huisartsenpost toe te komen. Een advies kan in vele gevallen volstaan. Dit noemen we een telefonische consult. Het is een advies dat in vele gevallen gegeven wordt in overleg met de huisarts. De dienstdoend huisarts bekijkt alle adviezen gegeven door de doktersassistente. Op die manier wordt elk contact door de dienstdoende huisarts zelf beoordeeld. Elke hulpvraag (ook telefonisch) wordt serieus beoordeeld en afgehandeld.
Als u naar het spreekuur komt, dan maakt de assistente hiervoor een afspraak. Het kan echter voorkomen dat u toch enige tijd moet wachten. Dit heeft diverse oorzaken:
– Er zijn patiënten binnengekomen met een levensbedreigende situatie, die direct behandeld moeten worden.
– Er zijn patiënten binnengekomen zonder levensbedreigende situatie, echter met zoveel pijn die direct behandeld moeten worden.
– Van tevoren is natuurlijk niet altijd duidelijk hoeveel tijd een patiënt nodig heeft. Sommige handelingen kosten veel tijd, zoals het hechten van een wond. Dat is niet altijd te voorzien.
– Er zijn patiënten die rechtstreeks naar de Spoed Eisende Hulp willen gaan. Dat kan echter alleen als ze zijn doorverwezen door de huisarts. Deze patiënten moeten dus tussendoor. Voor een zo goed mogelijke planning van het afsprakenspreekuur is het dus van belang dat u eerst telefonisch contact opneemt met de huisartsenpost.
Op de Huisartsenpost is een arts aanwezig die dienst doet als zogenaamde visite-arts. Het kan natuurlijk voorkomen dat er een aantal visites tegelijk aangevraagd worden. De assistente probeert door goed door te vragen de ernst van de situatie in te schatten en bepaalt vervolgens in overleg met de arts welke visite als eerste afgelegd moet worden. Het spreekt voor zich dat een visiteaanvraag met een levensbedreigende situatie (bijvoorbeeld pijn op de borst en benauwd) prioriteit krijgt, waardoor eerder gemaakte visiteaanvragen vertraging oplopen. Mocht het zo zijn dat er gelijktijdige visiteaanvragen met levensbedreigende situaties binnenkomen, dan zal de assistente contact opnemen met de Meldkamer Ambulance en wordt een ambulance gestuurd.
Met name op zaterdag en zondag kan het erg druk zijn. Er zijn overdag en ’s avonds twee of drie assistentes die uw telefoontjes beantwoorden. Een gesprek waarbij de assistente vraagt wat er precies aan de hand is, eventueel uitleg en advies geeft of een afspraak maakt, duurt soms lang. Het kan dus voorkomen dat alle assistentes tegelijk in gesprek zijn. Mocht dit zo zijn, dan wordt in u ’in de wacht’ gezet. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, is het zinvol om de geboortedatum, de naam en de verzekering van diegene waarvoor u belt bij de hand te hebben.