De gevestigde huisartsen aangesloten aan de HAP Westland leveren 7 x 24 uur huisartsgeneeskundige generalistische spoedzorg.
De Huisartsenpost Westland is een samenwerkingsverband tussen alle huisartsen in De Lier, ’s-Gravenzande, Heenweg, Hoek van Holland, Honselersdijk, Kwintsheul, Maasdijk, Maasland, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Ter Heide en Wateringen (geemente Westland, Maasland en Hoek van Holland). De samenwerking is erop gericht om een efficiënte waarnemingsregeling op te zetten, waarbij maximale dienstverlening aan de patiënten voorop staat.
Als u buiten kantooruren dringend een huisarts nodig heeft, dan kunt u een beroep doen op de huisartsenpost te Naaldwijk.
Hoe werkt de huisartsenpost? from InEen on Vimeo.
Indien u buiten het dienstgebied van de HAP Westland woont, maar wel een “Westlandse” huisarts heeft, wordt in geval dat een visite noodzakelijk geacht wordt, deze visite door een andere (aangrenzende) huisartsenpost gedaan.
De huisartsenpost is uitsluitend geopend tijdens de avond- en nachturen (van 17.00 uur tot 8.00 uur), weekenden en feestdagen (dag en nacht open). De huisartsenpost kan alleen worden bezocht na telefonische aanmelding en is uitsluitend bedoeld voor spoedeisende gevallen.
De ketenpartners zijn:
Ziekenhuizen in de regio
Huisartsenorganisaties
Zorgroep eerste lijn
Huisartsenposten Schievliet (Delft en Schiedam)
Vervoerders huisartsen en ambulance
Andere organisaties
Klokkenluidersregeling Stichting Huisartsenpost Westland.
Binnen de huisartsenpost Westland hebben we een gemeenschappelijke klokkenluidersregeling. Deze regeling draagt eraan bij dat we zorgvuldig omgaan met een (vermoeden van een) misstand.
In deze regeling staat dat melders van een (vermoeden van een) misstand die te goeder trouw handelen, bescherming genieten.
Voor ons is een dergelijke regeling een belangrijk instrument om zo nodig onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Een goede regeling draagt ook bij aan een open en veilige organisatiecultuur. Een cultuur waarin medewerkers zich betrokken voelen bij en verantwoordelijk voelen voor hun organisatie.
Wij werken met de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld.
Meldcode op de Huisartsenpost
De wet Meldcode verplicht de huisartsen en triagisten die bij ons werkzaam zijn om de meldcode te gebruiken bij vermoedens van huiselijk geweld en kindermishandeling.
Wat is de Meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld?
De meldcode is een stappenplan dat zorgvuldig handelen bij vermoedens ondersteunt. Het uitgangspunt daarbij is dat er passende zorg verleend wordt als er zorgen zijn over de thuissituatie.
Optimale zorg en samenwerking door de Meldcode
De Meldcode stimuleert zorgvuldigheid en samenwerking. Wanneer er in een gezin sprake is van een vorm van huiselijk geweld, is het van groot belang dat professionals samenwerken en afstemmen, zodat zij samen een gezin de optimale zorg kunnen bieden. Op de huisartsenpost wordt samengewerkt met de eigen huisarts, de kinderarts en Veilig Thuis.
De meldcode betekent niet een meldplicht, maar is een manier van werken, zodat in vroegtijdig stadium optimale zorg in een gezin geboden kan worden. Vaak ook juist om huiselijk geweld en kindermishandeling te voorkomen.
Wat gebeurt er als er een melding wordt gedaan bij Veilig Thuis?
Veilig Thuis zal contact opnemen met het gezin, en langskomen om over de problemen te praten en te onderzoeken wat er aan de hand is. Op basis van dit onderzoek wordt indien nodig hulp ingeschakeld van bijvoorbeeld de eigen huisarts, centrum voor Jeugd en Gezin of een gezinscoach.
Veilig Thuis is er voor iedereen
Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling. Bel 0800 – 2000 voor advies en ondersteuning.
Wat kunt u doen?
Bij Veilig Thuis kunt u terecht als u zelf betrokken bent bij huiselijk geweld of kindermishandeling. Of als u zich zorgen maakt over anderen. U krijgt een deskundige medewerker aan de lijn die goed naar uw verhaal luistert. Als u dat wilt, kunt u anoniem blijven. Soms is het snel duidelijk welke problemen er zijn en welke hulp nodig is. Dan organiseert Veilig Thuis deze hulp meteen, samen met ketenpartners. Niet altijd is meteen duidelijk wat er aan de hand is. Bij een vermoeden van huiselijk geweld of kindermishandeling doet Veilig Thuis eerst onderzoek. Het kan gaan om allerlei vormen van geweld. Het is belangrijk dat er hulp komt, want het geweld stopt niet vanzelf. http://kindermishandeling.hetklokhuis.nl/wat-is-het/
Download hier de missie en visie van de Huisartsenpost Westland.
Download hier de missie en visie van de Huisartsenpost Westland.
Voor de op te richten cliëntenraad zoeken wij leden. Bent u geïnteresseerd en begaan met de spoedeisende huisartsenzorg voor avond nacht en weekeinden in de regio Westland? U kunt zich aanmelden via info@huisartsenpostwestland.nl
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.